1. Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliğinin geç yayımlanmış olması, uygulamada bazı tartışmalı hususların bulunması ve YÖKSİS sistemi hesaplamalarında zaman zaman revizyon yapılması gibi nedenlerden dolayı ilgili süreçlerde gecikmeler yaşanmış ve yapılan görüşmelerde bir çok öğretim elemanının kanıtlayıcı bilgi ve belgelerini kağıt ortamında hazırlamış oldukları anlaşılmıştır. Bu kapsamda bazı öğretim elemanlarımız başvuruların elektronik ortamda yapılmasını tercih ederken, hazırlıklarını tamamlamış bulunan bazı öğretim elemanları ise başvuruların bu yıl için kâğıt çıktıları ile elden yapılması yönünde tercih belirtmişlerdir.
Yapılan değerlendirmeler sonucunda, uygulamalarda uyum olması bakımından bu yıl için başvuruların YÖKSİS Başvuru Formu, başvuruda zorunlu olan form(lar) ve kanıtlayıcı belgelerle, öğretim elemanlarının bağlı olduğu bölüm başkanlıklarına elden yapılmasına karar verilmiştir.
2. Öğretim elemanlarının akademik teşvik ödeneği başvurularını elektronik ortamda gerçekleştirmeleri amacıyla hazırlanan “Akademik Teşvik Ödeneği Süreç Yönetim Sistemi” (ATÖSİS) ise kullanıma hazır hale getirilmiş olup, 2016 yılından itibaren Akademik Teşvik Ödeneği başvuruları bu sistemden gerçekleştirilecektir. ATÖSİS, ilerleyen aylardan itibaren kullanıma açılacak ve öğretim elemanlarımızın daha rahat ve geniş bir süreçte herhangi bir sıkışıklık yaşamadan başvurularını yapabilmelerine imkân sağlanacaktır. Bu sistem sayesinde araştırmacılarımızın mükerrer veri girmelerine gerek kalmadan kanıtlayıcı belgelerini sunmaları, ön inceleme heyetlerinin değerlendirmelerini kolaylıkla yapabilmeleri ve kurumsal verilerimizin kayıt altına alınmasına katkı sağlanması beklenmektedir.
3. Yukarıdaki açıklamaları da dikkate alarak, öğretim elemanlarımızın en geç 1 Şubat 2016 Saat 12:00’a kadar ilgili belge ve formlarla birlikte bölümlerine başvurularını elden teslim etmeleri rica olunur.
Rektörlük