Akademik Teşvik Ödeneği

Devlet Yükseköğretim kurumlarının kadrolarında bulunan akademik personelin akademik faaliyetlerine dayalı olarak Akademik Teşvik Ödeneği verilmesi ile ilgili “Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği” 18/12/2015 tarih ve 29556 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiş bulunmaktadır.

İlgili Yönetmeliğe göre araştırmacıların Akademik teşvik başvurularını, kadrolarının bulunduğu Rektörlüğe bağlı bölümlerde bölüm başkanlıklarına, fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında bölümlere, enstitülerde ise anabilim dalı veya anasanat dalı başkanlıklarına yapması, başvuruların ilgili bölümlerde kurulacak Ön İnceleme Heyetleri tarafından incelenmesi ve Rektörlükte kurulacak Akademik Teşvik Komisyonu tarafından karara bağlanması öngörülmektedir.

Teşvik Ödeneği Uygulamasına yönelik olarak 30 Aralık 2015 tarihinde YÖK Başkanlığında gerçekleştirilen bilgilendirme toplantısında, YÖK Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından araştırmacıların temel faaliyet bileşenlerini girdiklerinde ham puanlarını hesaplatacakları ve çıktı üretebilecekleri bir modülün YÖKSİS sistemi üzerinden 5 Ocak 2016 tarihinde kullanıma açılacağı ifade edilmiştir.

Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği gereğince, araştırmacıların teşvik başvurularında YÖKSİS’ten alacakları formu ile bilgilendirme dokümanında belirtilen doğrulayıcı belgeleri sunmaları talep edilecektir.

Araştırmacılarımızın bu süreçte ilgili yönetmeliği okumaları, aşağıda verilen bilgilendirme dokümanında belirtilen ve başvuru aşamasında kendilerinden talep edilecek doğrulayıcı belgeleri hazırlamaları önemle rica olunur.

Akademik Teşvik Ödeneği başvurularının elektronik ortamda alınabilmesi ve sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi amacıyla gerekli çalışmalar halen devam etmekte olup, başvuruların 8 Ocak 2016 tarihinden itibaren alınmaya başlanması planlanmaktadır.

Bilgilerinize


REKTÖRLÜK